tto
25 مهر 1401 - 15:23

ترمیم ۴۲ کیلومتر از آزادراه زنجان ـ تبریز

بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، ترمیم ۴۲ کیلومتر از آزادراه زنجان - تبریز برای رفع دست‌اندازها و خرابی‌ها آغاز شد. - اخبار استانها -به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، چندین سال است که آسفالت آزادراه زنجان - تبریز و زنجان - قزوین از وضعیت خوبی برخوردار نیست و همین موضوع گلایه‌های رانندگان سبک و سنگین را به همراه داشته است. وضعیت آسفالت این محورها که جزو پر رفت و آمدترین محورهای کشور است به قدری خراب است که امروزه تبدیل به یکی از مطالبات مردمی شده است. خبرگزاری تسنیمزنجانزنجانحتی در اواخر دولت دوازدهم، اسلامی وزیر راه در سفر به استان آذربایجان شرقی در واکنش به اعتراضات گسترده مردم در خصوص وضعیت بد آسفالت آزادراه زنجان - تبریز به یک عذرخواهی بسنده کرد و کمبود اعتبار را بهانه تداوم وضعیت بد آزادراه‌ها اعلام کرد. با تمام این تفاسیر، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اعتبارات خوبی در راستای بهبود وضعیت راه‌ها تزریق شده است که از اواخر فصل بهار روکش آسفالت برخی محورهای استان زنجان آغاز شده است؛ خوشبختانه از چندی پیش اقدامات روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز (باند شمالی) آغاز شده و در حال حاضر کیلومتر 42 تا 50 این محور در حال مرمت است. دستور دادستان زنجان برای ساماندهی وضعیت نامناسب روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز50 درصد راه روستایی در استان فارس مشکل آسفالت داردبرخی محورهای مواصلاتی اردستان 35 سال آسفالت نشده است57 کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی بهسازی و آسفالت شددستور دادستان زنجان برای ساماندهی وضعیت نامناسب روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز دستور دادستان زنجان برای ساماندهی وضعیت نامناسب روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز50 درصد راه روستایی در استان فارس مشکل آسفالت دارد 50 درصد راه روستایی در استان فارس مشکل آسفالت داردبرخی محورهای مواصلاتی اردستان 35 سال آسفالت نشده است برخی محورهای مواصلاتی اردستان 35 سال آسفالت نشده است57 کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی بهسازی و آسفالت شد 57 کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی بهسازی و آسفالت شدمحسن افشارچی استاندار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با انتقاد از وضعیت بد آزادراه‌های استان گفت: متأسفانه در هشت سال گذشته اقدامات خاصی برای بهبود این محورها انجام نگرفته و همین موضوع اعتراضاتی را به دنبال داشته است. وی با بیان اینکه با تغییر و تحولاتی که در اداره‌کل راهداری استان صورت گرفت ، این مشکلات در حال برطرف شدن است، گفت: اعتبارات خوبی هم برای بهسازی محورها جذب شده ولی واقعیت این است که هزینه تمام شده برای مرمت راه بسیار گران است و با اعتبارات کم هیچ‌گاه نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود. از سوی دیگر جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: عملیات روکش آزادراه زنجان - تبریز آغاز شده و در حال حاضر هفت کیومتر از مسیر در حال روکش است. وی با بیان اینکه برای هفت کیلومتر روکش بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: به طور میانگین برای هر کیلومتر روکش آسفالت حدود 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ در حال حاضر کیلومتر 42 تا 50 باند شمالی در دست مرمت است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه عملیات روکش آسفالت تا اتمام خرابی‌ها در این محور ادامه خواهد داشت: البته بستگی به همکاری شرکت آزادراه‌ها نیز دارد. انتهای پیام/
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 788684